Predikant Rina Mulderij

Dag,

Wat mooi dat je deze dag op de website van onze gemeente kijkt

Aan deze gemeente ben ik, ds. Rina Mulderij, sinds september 2015 verbonden. Ik ga met veel plezier voor in de kerkdiensten. In de verkondiging zoek ik naar wat de Bijbel ons vandaag te zeggen heeft en waar raakt het grote verhaal van God het verhaal van ons mensenkinderen. Eén keer per maand komt er een verkondiging van mij op deze website te staan: kijk daar gerust eens rond. Ook kom ik graag bij mensen op bezoek. De focus in het bezoekwerk ligt vooral op crisispastoraat: heb jij / hebt u te maken met rouw of ziekte of heb jij / hebt u vragen over het geloof en uw leven, dan kun je / kunt u mij eens bellen voor een goed gesprek. In de supermarkt of onderweg op straat heb ik ook vaak wel gelegenheid voor een praatje.  Verder geef ik catechisatie aan de kinderen van groep 7 en 8, doe ik de meditatiegroep en leid ik de Bijbel-gespreksgroep. Bovendien zit ik in een aantal Taakgroepen en in Vorming en Toerusting voor de Protestantse Gemeenten van de Ring Westerkwartier, want met het oog op de toekomst kan het goed zijn om de omringende gemeenten te leren kennen. Met dat doel heb ik in 2019 met gemeenteleden uit de Ring een Kerkenestafette Westerkwartier georganiseerd om elkaar op een laagdrempelige manier te ontmoeten.  In deze tijd staan we als kerk voor diverse uitdagingen en kan het goed zijn om buiten de ‘gewone’ kaders te denken. Samen met de kerkenraad en onze gemeenteleden wil ik werken aan een gemeente die gelooft in God de Vader, die handelt zoals Jezus het ons heeft voorgedaan in woord en daad en die zich in het leven laat leiden door de Geest.

Heb jij / hebt u vragen, dan kun je / kunt u mij bellen op (0594) 857997 tijdens het telefonisch spreekuur, maandag tot en met vrijdag, van 9.00-10.00 uur.
U kunt altijd een bericht achterlaten op het antwoordapparaat.
Of een e-mail sturen naar: hcmulderij@gmail.com
Hopelijk komen we elkaar binnenkort eens tegen.

Ds. H.C. (Rina) Mulderij